Una missione cumuna di a NASA è l'Agenzia Spaziale Italiana ligata à a contaminazione di l'aria
Multi-Angle Imager per Aerosols (MAIA) est une mission conjointe de la NASA et de l'Agenzia Spaziale Italiana Agenzia Spaziale Italiana (ASI). A missione studiarà cumu a contaminazione di particulate in l'aria afecta a salute umana. MAIA marca a prima volta chì l'epidemiologi è i prufessiunali di a salute publica anu participatu à u sviluppu di a missione satellitare di a NASA per migliurà a salute publica.
Prima di a fine di u 2024, l'osservatoriu MAIA serà lanciatu. A cumpusizioni hè custituita da un strumentu scientificu sviluppatu da u Jet Propulsion Laboratory di a NASA in u Sud di a California è un satellitu ASI chjamatu PLATiNO-2. I dati raccolti da i sensori di terra, l'osservatoriu è i mudelli atmosferichi seranu analizati da a missione. I risultati seranu paragunati cù e dati nantu à nascita, ospitalizazioni è morti trà e persone. Questu hà da mette in luce l'effetti potenziali per a salute di i contaminanti solidi è liquidi in l'aria chì respiramu.
L'aerosoli, chì sò particeddi in l'aria, sò stati ligati à parechji prublemi di salute. Questu include u cancru di pulmone è e malatie respiratorii cum'è l'attaccu di cori, l'asma è l'ictus. Inoltre, ci sò effetti avversi riproduttivi è perinatali, in particulari a nascita prematura è ancu i zitelli di pocu pesu di nascita. Sicondu David Diner, chì travaglia cum'è investigatore principalu à u MAIA, a toxicità di e diverse miscele di particelle ùn hè micca stata bè capitu. Per quessa, sta missione ci aiuterà à capisce cumu a contaminazione di particulate in l'aria pone una minaccia per a nostra salute.
A camera spettropolarimetrica puntata hè u strumentu scientificu di l'osservatoriu. U spettru elettromagneticu permette di piglià ritratti digitale da diverse anguli. Questu include e regioni infrarossi vicinu, visibili, ultravioleti è infrarossi d'onda corta. Studiendu i mudelli è a prevalenza di i prublemi di salute ligati à a qualità di l'aria povera, a squadra di scienza MAIA hà da guadagnà una megliu comprensione. Questu serà fattu utilizendu sti dati per analizà a dimensione è a distribuzione geografica di particeddi in l'aria. Inoltre, analizaranu a cumpusizioni è l'abbundanza di particeddi in l'aria.
In a longa storia di cullaburazione trà NASA è ASI, MAIA rapprisenta u pinnacle di ciò chì a NASA è l'urganisazioni ASI anu da offre. Questu include l'intelligenza, a cumpetenza è a tecnulugia di osservazione di a terra. Francesco Longo, capu di a Divisione d'Osservazione è Operazioni di a Terra di l'ASI, hà dettu chì a scienza di sta missione cumminata aiutarà a ghjente per un bellu pezzu.
L'accordu, chì hè statu firmatu in ghjennaghju 2023, cuntinueghja a cullaburazione longa trà ASI è NASA. Questu include u lanciamentu di a missione Cassini à Saturnu in u 1997. U CubeSat italianu leggeru di ASI per l'imaghjini di asteroidi (LICIACube) era un cumpunente chjave di a missione 2022 DART (Double Asteroid Redirection Test) di a NASA. Hè stata purtata cum'è carica extra à bordu di a nave spaziale Orion durante a missione Artemis I.